Nečipujte nás

Jde-li o život, nejde o statistiku

Student alarmuje lidstvo před čipováním! ČR

Brno, Česká republika, Katedra výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, 16. dubna 2008 (Rd)

Mladý učitel a umělec Mgr. Jiří Španihel úspěšně obhájil v červnu roku 2008 svou bakalářskou práci s příznačným názvem „Čipování“ a to v rámci Katedry výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Již tehdy velmi intenzivně vnímal nástup možné „čipové totality“ a své vize ztvárnil do kompletu šestnácti ilustrací inspirovaných Platónovou Ústavou a jeho teorií ideálního státu.

Je velmi signifikantní, že současná mladá generace chápe takto citlivě otázky povinné implantace cizích těles do zvířecích nebo lidských živých organismů. Výkonná/zákonodárná moc svou hrubou legislativou, vyhláškami, předpisy/konkrétními úkony (např. zásahy obecní policie atd.) formuje celé nové pokolení zasažené fenoménem tzv. „povinného čipování“ a to se všemi důsledky pro nesvobodný život člověka nejen v České republice, Evropské unii, nýbrž na celé Zemi.

Ostatně dejme slovo Mgr. Španihelovi, jenž takto upozorňoval na akademické půdě prestižní Masarykovy univerzity na rizika čipování:   

Varuji současně svojí prací veřejnost před možnou formou aplikace monitorování populace jedním, a to hierarchicky nejvýše postaveným jedincem celé společnosti. Pokusil jsem se vytvořit varovný sled perokresebných prací s kombinací štětce, znázorňující jedince, který je násilně zbaven svojí svobody pro absolutní dobro v dané společnosti, viděné pouze Nejvyšším, tedy Platónovým filosofem králem.“

Téma mé práce mne napadlo v době, kdy nebyla ještě aktivní Schengenská dohoda a při kontrolách na hranicích musel mít každý majitel označen svého psa, kočku či jiného domácího mazlíčka čipem, který mu byl aplikován a nesl si tedy sebou informace, které byly možno určitým přístrojem kdykoliv elektronicky zjistit. Druhou inspirační složku mi poskytl řecký filosof Platón (427-347), který popsal politický systém známý jako Ideální stát, který prezentoval v knize Ústava. V jeho demokratickém státě má vládnout filosof král, který zná absolutní dobro, ostatní v jeho státě jsou mu absolutně podřízeni a řídí se jeho příkazy. Celá společnost je hierarchizovaná, na vrcholku je tedy panovník, následuje společnost strážců a na nejnižším postavení jsou dělníci, zemědělci a výrobci. Všichni mají pevně stanovené své povinnosti nejen v rámci státu, ale i svého osobního života. Cílem mé práce není citovat Platóna, inspiroval jsem se však jeho teorií Ideálního státu a pokusil jsem se vytvořit technikou ilustrace jeden příběh mladého člověka, který by žil v jeho ideálním státě v dnešní době, vedeným filosofem králem. Jelikož filosof král zná nejvyšší dobro a každý jej musí poslouchat a uznávat jej jako nejvyšší autoritu, má tedy moc kontrolovat své poddané. Kontroluje je nejen za pomoci svých strážců, ale v mém podání za pomoci aplikovaného čipu, nesoucího o jedinci veškeré jeho informace, které vládci umožní monitorovat veškeré jednání svých poddaných a tím je tedy lépe ovládat a naplňovat plán nejvyššího dobra, za cenu ztráty jejich svobody, mínění a osobních individualit.“

Jak je patrno, všichni aktéři sloužící filozofu králi jsou označení čipy. Ať už se jedná o lidi či zvěř. Neoznačení znamená přestupek vůči nejvyššímu dobru.

Následující výjev znázorňuje další složku výkonné moci, kterou představuje soudce vynášející rozsudek proti provinění se dotyčného, který nebyl včas označen elektronickým čipem. Dopustil se tedy zločinu vůči nejvyššímu dobru, neboť neuposlechnout příkazy filosofa krále je vždy trestné. Má však poslední šanci vše napravit, podřídit se a již více neodporovat příkazům, neboť druhému neuposlechnutí rozkazu či jednání proti nařízení se rovná trestu smrti. Dotyčný byl shledán jako zdravým, nebude tedy postižen trestem smrti. V Ideálním státě jsou totiž neduživí či jinak postižení jedinci likvidováni, jelikož by byli systému na obtíž. Soudce má šílený výraz člověka až stroje absolutně fanaticky podřízeného svému filosofu králi. Všechna jeho nařízení považuje za instrukce, které musí plnit, aby byl součástí jedné velké mašinérie. Jednoho velkého státního totalitního stroje, který nepřipouští slitování s nikým kdo se provinil. Blesk šlehající z jeho úst znázorňuje nekompromisní ortel, který směřuje k zavedení elektronického čipu do jeho krku.1 

Proběhlo drastické-povinné očipování živé lidské bytosti.  

Stávám se součástí Ideálního státu, jsem nyní poslušný, spokojený a nemám dalších starostí, musím pouze plnit rozkazy a to mi dává pocit důležitosti a sebeuspokojení. V ilustraci jsem nakreslil sám sebe jako člověka ve výrazu otupělého, se strojově šťastným výrazem. Sleduji pomyslnou mapu, kde se naplnilo očipování celého světa. Vše je nyní monitorováno, kontrolováno, a řízeno jediným člověkem. Celá zeměkoule je nyní pod vládou kovového lesku, který se stal součástí životů nás všech.

Poslední ilustrace ukazuje moji představu filosofa krále dnešní doby. Sedí ve své kanceláři, sám samozřejmě zabudovaný čip jako jediný nemá. Sleduje práci svých poddaných a hodnotí kdo se jakým způsobem vyčleňuje z jeho vize ideálního dobra. K propagandě používá všechny typy veřejných médií, pokud možno co nejmenší násilnou formou. Snaží se svoje mínění a odpovědi na určité otázky před-připravit veřejnosti, aby jeho úkol byl co nejjednodušší.

Chtěl bych, aby má práce přinesla zamyšlení každého z nás zda nejsme také tím prchajícím člověkem, který je ovlivňován systémem či pouze názory svého okolí. Nebo či se dobrovolně nevzdáváme své individuality pod zástěrkou patřit do obrovského stroje a být jeho pomyslnou důležitou součástí.2

 

Zdroj: http://is.muni.cz/th/80505/pedf_b/Bakalarska_prace_Cipovani.pdf; http://is.muni.cz/th/80505/pedf_b/5521295/?lang=en; http://is.muni.cz/person/forek?lang=en; http://www.christianpost.com/news/greg-laurie-preaches-on-who-is-the-antichrist-88280/

__________________________

1 http://is.muni.cz/th/80505/pedf_b/Bakalarska_prace_Cipovani.pdf

2 http://is.muni.cz/th/80505/pedf_b/Bakalarska_prace_Cipovani.pdf